Ideer til Fortkampe, eventyr mm

Tråd i 'Diskussioner' startet af Foaly, 15. Maj 2018.

Del siden

1. Foaly

Foaly Community Manager Teammedlem

Antal 'synes om' modtaget:
    32
    Ærede Cowgirls og Cowboys

Jeg har læst lidt med den seneste tid og jeg har nogle ideer til hvordan tingene måske kan blive lidt nemmere, sjovere etc alt efter hvordan man ser på det, mht spillets forskellige facetter. Det skal jo være sjovt for os alle og hvis nogle af ideerne bliver betragtet som værd at afprøve, så vil jeg gøre min del af indsatsen for at det bliver godt. Resten er op til jer :)

EVENTYR

Jeg fornemmer at der lidt ofte er skuffede spillere der ikke kan få de eventyr de gerne vil. Desværre er mine muligheder begrænsede for at ændre på dette, da selv hvis jeg skulle bruge bots til det, så kræver det at jeg (eller en anden) er på til at klikke klar på dem. Udover det så tænker jeg lidt det ikke er så fedt, hvis kampen ender med at være fx 3 imod 1 (og 2 bots der bare kigger). Det jeg kan gøre er at annoncere/arrangere flere eventyraftener (eller eftermiddage eller...), men da mit præmiebudget ikke er bundløst vil det være uden præmier. Men hvis det gør det nemmere at samle nok til at der kommer en række eventyr oftere, så flere kister dropper og flere hurtigere kommer igennem opgaver med krav til dette, så kan det helt sikkert arrangeres!

FORTKAMPE

Jeg har også fornemmelsen af at fortkampe er noget der savnes flere af og de må også godt være mere lige. Her er der langt flere muligheder og det er nemmere for mig at sætte en finger på tingene, da jeg har flere muligheder:

1. Foalyerne er der alligevel, så sig endelig til når I arrangere fortkamp. De stiller gerne op så det bliver mere lige/udfordrene, men giv mig et headsup, så jeg ved jeg skal være på til det, og hvad opsæt I gerne vil have. Uanset om de "bare" skal udligne oddsene så tæt på sidste øjeblik som muligt eller de skal udgøre hele den ene eller anden side. Hvis nogen ejer fortet der er under angreb, så skal begge parter gå med til Foalyernes indblanden!
    2. Hvis et lille eller et mellemfort er sjovere at kæmpe i end et stort eller man gerne vil det for afvekslingens skyld, så kan vi nok finde ud af dette også, og forære disse til Old Hamburg, samt give dem en overtagelsesbeskyttelse ligesom Awesomia har.
    3. Awesomia eller et andet begivenhedsfort er til fri leg, giv gerne en opsætning til fortet, som I syntes kunne være skægt/udfordrene at kæmpe i. Den behøver ikke at være fuldt udbygget eller helt afpillet. Jeres fantasi sætter grænserne og så skal jeg nok ændre det via admintoolet, så I kan få jeres ønskede kamp.
    4. Ligesom med eventyrene, så kan jeg sagtens arrangere flere fortkampe, men præmisserne er de samme. Jeg kan ikke sætte flere præmier ind, men jeg kan arrangere så der er kamp hver anden dag, og man kan komme med specifikke ønsker til hvad tid på døgnet det skal være. Jeg er fuldt ud klar over at ikke alle kan i weekender, hverdage, aftener osv.

DUELLER

Jeg har også haft en forbi der var lidt træt af at der ikke rigtig var nogen at duellere med. Dette vil jeg dog helst ikke blande mig i. Jo jeg kan godt lave nogle bots med gode duel egenskaber, som man kan slåsse med, men det kommer meget til at minde om blot at slås med banditter. Jeg ser ikke for mig at jeg laver en duellist by der går på hævntogt hver gang en af dem har tabt en duel.

Jeg har dog lagt mærke til at man taber duelerfaring over tid. Kan se min gamle karakter har mistet adskillige niveauer siden jeg startede op igen, men den er langt fra i nul og den har nu været aktiv i 9 måneder, men som det kan ses her så tabes der 1% duelerfaring hver uge efter man ikke har startet nogen dueller i 45 dage. Det er vildt længe at skulle være inaktiv i den del af spillet, hvis det er det man elsker, men det er en mulighed, for at komme ned i niveau til de andre. Det kræver dog man er aktiv spiller.

Jeg håber at dette vil afføde lidt tanker, alt sammen vil kræve mere arbejde fra min hånd, hvis noget af det skal benyttes, men det kræver også en indsats fra de interesserede, da jeg ikke har den store lyst til at lave en masse for tomme "tribuner". Personligt har jeg ikke en fornemmelse af hvad der er for ofte eller for sjældent, og det er især her jeg gerne ser jeres hjælp. Men giv jeres mening til kende og så ser vi på det hele.

JeresThe West team.

Camolle synes om dette.
  2. Ahram

Ahram Medlem

5
    Jeg synes det er nogle virkeligt gode ideer, og bakker gerne op ved både eventyr (selvom det ikke lige er min kop te) og fortkampe (hvilket er ligepræcis min kop kaffe) :D

Angående duellerne, så kunne det måske være en ide at lave nogle Foalies med rimelig duelspec og tøj med stigende level og duellevel (tænker fra level 50, og med en forskel på 50 op til 300 eller 350), så der er en eller to muligheder ligemeget hvilken duellevel vi spillere har, det kan også hjælpe folk som ikke er meget for spillerdueller med at komme videre i eventuelle opgaver, måske med undtagelse af one-hit ;)
    Det vil ikke være helt det samme som almindelige spillerdueller, men de vil tælle og du kan eventuelt ændre undvige og skyde taktik på dem når du lige har tid, så de ikke skyder samme sted hver gang.

Hvad angår eventyr, så virker det til at folk de stiller op når der er eventyraften. Så når du kun har et begrænset gave-budget, kunne det eventuelt være nogle af os spillere som stiller med gaver, og måske kunne du dele gaverne lidt op, så i stedet for et helt sæt på en aften, så er det måske delt over 3-4 aftener, hvilket kunne give os en eventyraften om ugen.

Fortkampe mod Foalies er fint, selvom det helt sikkert er sjovere mod andre spillere. Men ser gerne Foalies i angrebs rollen, hvor de går efter tårne og flag, selvom det måske ikke er helt let at stille op.

Sidst ændret: 15. Maj 2018
    Camolle synes om dette.
  3. Camolle

Camolle Medlem

10
    Rigtig gode ideer Foaly, bakker jeg op omkring :D Hvor er det rart du gerne vil fornye. Det er et tiltag som er kærkomment :D