MORTENS AFTEN - Fang den and!

DeletedUser1343

Guest
MORTENS AFTEN

FANG DEN AND!

Kære The West cowboys!

Så nærmere tiden sig, hvor vi igen skal mindes dengang ham Morten (eller var det Martin) gemte sig mellem ænder (eller var det gæs), fordi han var en slacker der ikke gad forfremmes og bruge hele dagen på at prøve smarte hatte (eller noget).
Men en Mortens aften er jo intet, uden en lækker stor and med alt der hører der til! Og ingen af os er jo bange for at tage fat, så vi fanger da selv sådan en and eller to :shootout:

MEN HVORDAN FANGER I JERES AND??

Vi vil rigtigt gerne hører om jeres andejagt. Og vi vil betale en klækkelig lille sum på 400 guldklumper & give forum titlen "Årets andejæger 2013" til den der kan komme med den mest opfindsomme, morsomme og interessante historie til os.
Vi vil også trække lod mellem de resterende deltagere og give 150 guldklumper til to heldige asner, bare fordi de har været så super søde, at dele deres bedste andejagt med os :)

Vinderen vil blive kåret af The West Teamet, fedteri og gaver modtages gerne, men vil ikke give en fordel i konkurrencen.
Vi vil se på de ovennævnte kriterier, men er The West med i historien på den ene eller anden måde, vil det selvfølgelig trække op af..
...vi ELSKER jo The West

I kan begynde NU og har helt ind til spisetid Mortens aften (10. November 2013 - klokken 18:00).
Vinderen og de to heldige asner vil blive offentliggjort dagen efter, der er jo and der skal spises og mave der skal slås på selve dagen.

Så fat tastaturet og begynd! Historien behøver ikke være 100% sand, men den SKAL være fnis-værdig ;)

Ande-hilsner og rødkåls-knus

- The West Teamet

NB! Som altid, så skal de heldige og dygtige vindere sende en ticket til support for at få præmierne :)

DeletedUser1412

Guest
Andejagt

En tidlig tirsdag formiddag fyldte jeg lommerne op med penge og gik på jagt, efter anden over alle ænder nemlig anders and eller som vi i Sverige kaller ham Kalle Anka kiosken var gået konkurs og grønt manden have den ikke men mente jeg kunne finde ham i Netto! Jeg styrter der hen men forgæves, en ældre dame oplyser mig, at hun mener sig have set ham i Rema 1000 og endlig havede jeg heldet med mig, men återstår at se om han går at tilberede efter gængse opskrifter, jeg mener selv den nok bliver for tør
:mad: :p

DeletedUser1177

Guest
Kalkun jagten som var en and

Jeg red en dag ud på den ensomme kolde prærie for at løse en opgave, jeg havde påtaget mig for min gode ven Waupee. Han havde fået en åbenbaring at den store Kalkun skulle fanges og tilberedes som et stor festmåltid for hele hans stamme.
Den store kalkun, var en kalkun som man sjældent så, og alle unge mænd i landet havde på et eller andet tidspunkt prøvet at indfange dem, dog uden held.
Waupee havde opsøgt mig for at få min hjælp, da han ikke kunne finde den.
Så her red jeg rundt for at finde den kalkun, for at gøre min ven glad.
Efter 10 lange dage, besluttede jeg at opgive... dette var vist en umulig ppgave. så jeg hoppede af hesten og tørrede min pande for sved, og besluttede for, at tage et hvil inden hjemturen.
Pludselig var der noget der bevægede sig i krattet. Mit jagt indstink blev vagt og jeg tog fat om mit gevær og nærmede mig byttet. Jeg listede mig derhen som en elefant og kom helt tæt på.. DER !!! DER var kalkunen , en stor fed Kalkun, jeg sigtede og affyrede mit skud og ramte plet. YES!!!! jeg fik den !!!!
jeg gik hen for at tage kalkunen,.... men nej... det var bare en and.:huh:

albrechtslund

Guest
vi har lusket rundt efter en and siden tirsdag, og nu var den lige der som vi ville have den..
Vi er buejægere så vi vil helst ind på 25 meter og gerne 20. Den var godt 50 meter væk men i modvind så vi skulle bare liste stille over skov bunden,

Men lørdag morgen er også der hvor unge er fulde og "tændte", så midt i det hele kom to som var meget "glade" for hinanden med tæppe og det hele, min bror kigger på mig og siger -PIS så smutter han fra os igen,-
Men anden står bare og kigger, og tager sig ikke rigtig af de to som nu er stoppet op, næsten lige mellem os og anden, og inden længe flyver tøj og sko til alle sidder, anden bliver og spiser videre, så vi bliver enige om at prøve at komme på skudhold, men nu lægger de to og larmer midt i den sti som vi skulle ned af! Planen bliver lavet om og vi går lidt op mod vinden så vi ikke forstyrer de andre bruger af skoven ;o)
Det lykkes os at komme ca 20 meter ind på anden, men nu larmer HUN højt og vores and bliver lidt nervøs.
Det er nu eller aldrig hvisker jeg til min bror, han spænder buen og rejser sig, anden står helt stille og kigger næsten kun mod de to. Den opdager ikke engang den bliver skudt, efter ca 20 sek falder den på stedet, vi venter 10 min for at være sikker på den er død, Efter det tager vi anden med op til bilen hvor de også holder, mens vi brækker den op, kommer de op til deres bil, manden kigger på os og spørger -Er der jagt så tidligt?- Ja det var der, men i kom lidt i vejen lyder svaret. Pigen bliver meget rød i hovedet og kan ikke komme hurtig nok ind i bilen, hvorefter de kører væk i en fart..

:blink:

DeletedUser862

Guest
bageren reddede min dag.

da jeg ingen haglgevær har og jeg skulle bruge en and,tog jeg ned til den lokale bager for at få noget dag gammelt brød.
jeg kørte nu ned til den lokale park hvor jeg vidste der var mange ænder og andet godt fjerkræ, jeg ankom nu til parken hvorpå jeg tog mine gummistøvler på og sækken med brød og skulderne, samt mit nyindkøbte bøgetræs bat fra sports master.
jeg gik nu ned til søen og startede med at kaste noget brød ud på græsset, og nu var det bare at vente.
ventetiden blev ikke længe før de første ænder kom på land for at smage på brødet, og det var så denne andejagt der blev til andeklap.
er nu blevet bortvist fra parken, men fryseren er fyldt op nu.

DeletedUser159

Guest
Jeg havde i en længere periode , gået og kigget på naboen´s and. De pudslede meget om den , og gav den godt at spise , det var som et kæledyr for dem... den var bare så fed og dejlig... jeg måtte bare have den, smage den, den måtte bare smage godt..... Så en mørk og blæsende nat, tog jeg mørkt tøj på og sneg mig afsted.... Over muddret marker og igennem krat og igennem den sø som gemte sig bag krattet, meget våd blev jeg og kold.... endelig kom jeg til naboen og skulle bare lige have fat i anden.... Men nogen havde kommet mig i forkøbet, der var andefjer over alt og blod.... jeg måtte løbe skuffet hjem... kold og våd..
Næste dag måtte jeg tage på andejagt med hunden, og skyde en helt almindelig and . Skuffet og træt var jeg, men hunden var glad for at få noget luft og en svømmetur.......;)

DeletedUser1153

Guest
En gang midt i 60'erne var jeg meget interesseret i motorcykler. Det var alle de unge mennesker hjemme i gaden, for man havde jo lige fået kørekort. Vi havde ellers rakket rundt på knallerter, som blev købt billigt, sat i stand, og solgt lidt dyrere. Det var Diesella, Iova med rulletræk. Og de smarte fik sig en Puck!

Men nu skulle det være fortid. For kørekortet til motorcykel var erhvervet. 125 kr incl. obligatorisk lægeattest. Så avisen blev bladet igennem, og jeg fandt en BSA 650 cc som befandt sig indenfor den økonomiske ramme. Ud til sælgeren, hvor jeg fandt ud af, at cyklen nærmest var et lig. Men med en kammerats hjælp blev dyret bragt hjem, og jeg gik i gang med at genopbygge.

Det tog tid. Lang tid. Og jeg blev uvenner med forældrene (jeg boede hjemme) over alle de motordele, som til tider lå alle steder i lejligheden. Mange dage gik hos skrothandleren med at finde brugelige stumper. Og andre dele måtte købes som nye. Og da pengene var små, måtte man jo vente til næste lønningsdag med de større investeringer.

Men efterhånden lignede dyret mere og mere en motorcykkel, pudset og lakeret. og endelig kom den store dag, hvor man kunne køre en rigtig prøvetur, og ikke bare starte motoren på gaden.

Det må have været en gang i august eller september. En flot dag med højt solskin. Lids spredte små vatskyer. På med "gryden", som blikhjælmen nærmest lignede. Og indvendigt i hjælmen var der pålimet noget lærred som blev holdt sammen i midten af et snørrebånd, så man kunne justere hvor højt den sad på hovedet. På med solbrillerne - gule glas selvfølgelig. Og sidst men ikke mindst: læderjakke og scooterstøvler.

Så gik turen mod Roskilde af landevejen. Den gang var der ikke mange lyskurve og heller ingen fartbegrænsning. Så ind imellem kom der gang i vredet i højre hånd. Fart og frihed - man kan næppe forestille sig det, hvis man ikke selv har prøvet.

Efter Roskilde kørte jeg op mod de små landsbyer, der ligger ved fjorden. Der var spredt bebyggelse. Enkelte huse og gårde, og ellers marker og enge til begge sider.

Et sted svingede vejen i en bue til venstre. Der lå en gård på højre side af vejen og på venstre side en gul kornmark med en lille sø med spredte buske. Der var ingen ting at se, så jeg satte ikke farten ned, men holdt cyklen over mod venstre side for at svinge så blødt som muligt.

Hvad jeg ikke kunne se på grund af kornets højde var, at en and med 7-8 ællinger var på vej over vejen fra gården mod vandhullet. Jeg havde ingen chance for at undgå dem. Jeg ramte 2 unger med forhjulet og en med baghjulet, og den meget forskrækkede andemor og de resterende ællinger flygtede skyndsomst ind til vandhullet.

Jeg fik bremset op og gik tilbage for at se de døde ællinger. De var nærmest flade. Men pludselig rejste de 2 af dem sig op, rystede sig og pilede afted mod vandhullet. Den sidste var desværre død.

Jeg kan ikke anbefale nogen at skaffe sig en Mortens-and på den måde. Jeg har derefter altid anskaffet min fra køledisken i butikken, hvis jeg skulle bruge en.

Og så går jagten ind på spørgsmålet. Kan det virkelig lade sig gøre at køre ællinger flade uden at de tager skade af det? Eller er det en and?

Crossfire

Guest
Kampen om den gyldne and

Den gamle ægsamler Crossfire tænkte, ”det kunne ikke være så svært at fange sådan en fin and til Mortens aften”, men han skulle komme til at vide bedre.
Den 5. november med kun 5 dage til Mortens aften, da ægsamler Crossfire var godt i gang med at bygge fort og rydde en masse skove for træ, faldt han i snak med en garvet kvinde på prærien ved navn Olga. Hun havde hørt at de største og flotteste ænder gemte sig i Forest Meadow. Dette fik ægsamler Crossfire til at tænke ”det bliver jo barnemad at fange en and, med min magiske skruenøgle som altid gør hvad man sætter den til, er det slet intet problem”.
Da samtalen med Olga var ovre kunne ægsamler Crossfire dog alligevel ikke dy sig for at besøge Forest Meadow. Han skyndte sig af sted på sit trofaste æsel og brugte nu hele dagen på at ligge og vente på en flot and. Mange ænder kom forbi han åsyn, men ingen var fin nok og stor nok til en fest middag i hjembyen og for ægsamler Crossfire var kun den bedste god nok. Efter mange timers venten kom der endelig en flot and forbi, men da ægsamler Crossfire tager hånden i lommen for at finde sin magiske skruenøgle opdager han at han har glemt den ved fortet. Og nu kom han også i tanke om at han skulle nå ugens kamp ved fortet.
Han baksede med at finde sin haglbøsse frem og da han endelig fik vendt sig for at skyde anden, lå den allerede med en pil igennem kroppen. Ægsamler Crossfire løb hen til anden og frem fra en busk tæt ved anden trådte indianeren Waupee.
Ægsamler Crossfire blev så gal at Waupee blev nød til at berolige ham med en flaske whisky. Nogle timer efter vågnede ægsamler Crossfire af jubel og glad musik. Han havde sovet i arbejder tårnet igennem hele fortkampen, men dette gjorde intet for nu var det tid til fast med masser af whisky, rom og tequila. Dagen efter tog ægsamler Crossfire igen på jagt men uden det mindste held. Han var så rasende og ikke mindst beruset så på vej hjem i seng, red han forbi Waupee i indianerreservatet. Han skød Waupee med sin gyldne revolver og tog hans flotte and med sin under armen.

Dette var historien om den gamle ægsamler Crossfire og han jagt efter den perfekte and til Mortens aften

DeletedUser1594

Guest
Jeg skulle op tidligt for at finde et godt sted at fange en and. Men jeg vidste ikke hvor jeg skulle lede efter den! I blåbærbusken måske? Der fandt jeg en kanin [report=833110596511b9424]Arbejdsrapport: Høst blåbær[/report]
Jeg har altid ønsket mig et kæledyr, og som barn har mit ønske været at få en kælegris, det fik jeg dog aldrig, men min kanin hedder Øffe – det ville jeg have kaldt grisen. Øffe gav mig en plan. Hjem for at træne Øffe til jagt-kanin.
Vi trænede i et døgn blandt andet ved at gå på jagt efter pumaer [report=8339643782bbb68b7]Arbejdsrapport: Jag pumaer[/report] hvilket ikke var nogen succes. Jeg fik ondt i armen men Øffe klarede sig, og så var vi klar til andejagt!!
Hvor skulle jeg nu finde en and, den slags løber ikke omkring på prærien så jeg spurgte i saloonen. Ved I hvad de svarede, de mest tossede forslag fik jeg:
hANDel, hANDel med indianerne, byg et vANDingsanlæg, tilintetgør bANDer, brANDmAND.....nåh ja, jeg ved ikke bedre end at prøve , så afsted drog jeg med Øffe.

Nej har brug for and, ikke vand
[report=8345821d4b6a3f6be]Arbejdsrapport: Læg jernbaneskinner[/report]

Da jeg kom til en indianer spurgte jeg om han havde en and jeg måtte købe. Han kunne sælge ikke bare en and men også krydderi – tag anden og de her ”pinde” [report=83462499763eac45f]Arbejdsrapport: Handel med indianere[/report] og prop pindende op i AN(D)us på den inden den bliver stegt.....
Og sådan fik jeg krydder-and.

DeletedUser1344

Guest
Det var en lørdag nat klokken var lidt i 01:30, jeg var i ført mit bedste "liste" tøj.
Brune indianderbukser, Indianderbukser tøj, Indiander fjer hat, Gylden Indianderhalskæde, Indiander bælte, Mokkasiner :indian:. Jeg havde en fyrværkeriraket i lommen min gyldne sabel sad i bæltet og mit gyldne gevær sad i hylsteret på min saddeltaske, jeg red på min rolige og trofaste kamel Alfred.
Jeg var på vej mod nordøst til den gamle herregård, havde hørt at de skulle have en stor andedam, med de fedeste ænder i hele The-West.
Da jeg ankom til den gamle herregård, var alt mørkt og stille, ganske som jeg havde håbet på, jeg bandt min kamel til et gammelt egetræ lidt væk fra gården, så listede jeg mig hen til andedammen, med min gyldne sabel fik jeg brudt hængelåsen på, og derved skaffede mig fri adgang til andedammen.
Jeg vidste at his jeg var nød til at bruge skyde våben, ville jeg vække hele gården, så jeg havde beslutte mig for at den udvalgte and skulle halal slagtes. Jeg listede mig hen til de sovende ænder, der lå ved bredden af den store dam, her udvalgte jeg mig den stor lækker og fed and, med et præcis hug faldt hoved af anden uden at den selv opdagede at den nu var død. Ikke en gang de ænder der lå tæt ved siden af, opdagede noget, de sov bare videre. jeg tog mit bytte, og listede lige så lydløst ud som jeg var kommet ind, huskede selvfølgelig at lukke lågen med den ødelagte hængelås, så de andre ænder ikke skulle smutte ud.
Nu var min Mortensaften redet, og jeg skulle bare hen til Alfred (min kamel) og så hjem til High Chaparral og tilberede anden MUMS.
En meget vellykkede andejagt. :up:

merethe

Guest
Det var tidlig morgen og tid til den årlige andejagt, jeg og min trofaste ganger red ud mod den lokale andedam. I andedammen var der 2 ænder og jeg besluttede mig hurtigt for at skyde den største af dem. Jeg sigtede og skød. "BANG"Åh nej råbte jeg, da jeg opdage hvad der var sket, jeg havde i ren træthed ikke taget mit haglgevær med, men min bazooka, så i aften står den nu desvære ikke mere på lækker andesteg, men mere noget der ligner pulveriseret andemos. Bedre held næste år:blink:

isi

Guest
Andejagt

01:00 - Vækkeuret ringer.
02:00 - Jagtvennerne ankommer - slæber dig ud af sengen.
03:00 - Kaster det meste af garagen ind bag i bilen
03:05 - Kører mod den store skov.
03:15 - Kører hjem og henter geværet.
03:30 - Kører som død og helvede for at komme til skoven før dagslys.
04:00 - Opsætter lejer - glemte teltet.
04:30 - Går ind i skoven.
06:05 - Ser 10 ænder.
06:06 - Tager sigte og klemme aftrækkeren.
06:07 - "Klik".
06:08 - lader geværet, mens du ser ænderne flyve væk.
08:00 - Gå tilbage til lejren.
09:00 - Stadig på udkig efter lejren.
10:00 - Indser du ikke ved, hvor lejren er.
Frokost - Affyrer geværet for at kalde på hjælp - spiser vilde bær.
12:15 - Løber tør for patroner – ænderne komme tilbage.
12:20 - Mærkelig følelse i maven.
12:30 - Indser du spiste giftige bær.
12:45 - Biliver reddet af jagtvenderne.
12:55 - hastet til hospitalet for at få mave udpumpet.
15:00 - Ankommet tilbage i lejren.
15:30 - Forlader lejren for at skyde en and
16:00 - Vend tilbage til lejren efter patroner.
16:01 - Lader geværet - forlader lejren igen.
18:00 - Ankomst til lejren - se ænder gå rundt i lejren.
18:01 - Lader geværet.
18:02 - SKYDER.
18:03 - Stort hul i bilen
18:05 - Jagtvennerne vender tilbage til lejren med 15 ænder.
18:06 – undertrykker et stærkt ønske om at skyde all jagtvennerne.
18:07 - Snubler og falder ned i lejer bålet.
18:10 - Skifte tøj - kaster brændt tøj ind i bålet.
18:15 – Tager bilen – efterlad jagtvennerne i skoven med deres dumme ænder.
18:25 - Bilen koger over – Skudhul i køleren
18:26 - Begynd at gå
18:30 - Snubler og falder – taber geværet mudderet.
18:35 - Møder bjørn.
18:36 - Tager sigte.
18:37 - Skyder - sprænger løbet som er fyldt med mudder.
18:38 – Behov for nye underbukser :eek:.
18:39 – Kravler op i et højt træ.
21:00 - Bjørn går – VIKLER % & * $ # @ dumme gevær omkring træet .
Midnat – Endelig hjem.
Næste dag – Går ned i brugsen og køber en and. Spiller The West og langsomt river jagttegnet i små stykker

Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1398

Guest
Andejagten

Det var en sen septembermorgen. Disen lå tungt over præriens land. Baren var lukket - mens hanerne galede i den lille landsby Wansbury.
Landsbylægen lå stadig i truget efter nattens hårde druk, mens smeden var i fuld gang med at fremstille de sidste kugler til sit gevær.
Kuglerne skulle bruges til den store andejagt senere på dagen. Solen skinnede og man kunne fornemme genskinnet i kuglerne - et fornemt smedearbejde
endnu en gang.

Ved siden af smeden boede den kære Arim, som var kendt i byen som den flittige arbejder og damernes ven. Arim havde dog det problem at hans evner
med et våben altid bragte død med sig. Derfor mente landsbylægen, at det var oplagt at tage Arim med på andejagt!

Til at fuldende jagtgruppen var byens borgmester. Den halvskumle og halvfordrukne Jake Løsjæger. Det var ikke tit de andre så ham - men når han dukkede op hørte man en tydelig raslen af den rustne pistol han gik rundt med og lyden af en tom flaske whiskey.

Det blev omkring middag og jagtgruppen samledes i baren. Landsbylægen og borgmesteren tog en morgensjus mens Arim lå og trillede halvfuld rundt på gulvet - Aftenens druk havde taget hårdt på ham, men han vidste også at den årlige andejagt var særdeles vigtig for en flittig dameven som ham.

Smeden sad ved siden af og pudsede sit gevær og løftede hatten "Er I klar til jagten drenge?".

Arim svarede med en mumlen "Hjjagttteen??

Smeden svarede Arim - "Jagten, den årlige andejagt hvor vi skaffer en and til byfesten."

Landsbylægen løftede sig glas "Skål på det".

Borgmester Jake faldt ned af stolen i sit chok over hans glas var tomt, hvorefter han i arrigskab højlydt sagde "Skal jeg med på andejagt, så vil jeg have en sjus og det skal være nu!"

Smeden fyldte 3 glas og fandt et mælkekrus til Arim, så de alle 4 kunne skåle inden de tog afsted på jagt. Jake rejste sig op og sagde "Tiden er inde, lad os tage på jagt" Landsbylægen rejste sig og sagde "Skål på det".

De 4 red ud på prærien. Landsbylægen på sin kamel specialimporteret fra Afrika. Jake på sin Struds også fra Afrika. Smeden på sit rensdyr fra det nordlige Grønland og Arim på sin pony.

Inden længe kom de til et klippelandskab, hvor gribbene fløj tungt over himlen. Arim tog hurtigt sin rustne bøsse og skød hvorefter en grib faldt til jorden. "Jeg har skudt en and" sagde Arim stolt. Landsbylægen kiggede på Arim og spurgte om det skulle fejres med et glas. Arim nikkede ihærdigt i håb, om at han endelig ville få lov at smage på landsbylægens lommelærke. Hurtigt afbrød Jake "Der skal ikke fejres nogen steder. Arim har skudt en grib - som i fremtiden vil blive en truet dyreart! Arim kiggede skuffet ned i jorden og måtte beklage.

De 4 jægere red videre og kom til et frugtbart landskab. Bøflerne græssede ihærdigt. Arim udbrød "Se det er køer". Igen måtte Jake korrigere Arim og fortælle ham, at det var bøfler. Arim så noget chokeret ud og spurgte om de var farlige. Smeden svarede ham hurtigt at det eneste farlige ved dem var, når de kom i flok på flugt.

Videre gik turen og inden længe nåede de 4 en sump. Der var en tæt tåge ligesom i Spøgelsesbyen nær Arizona. Inden længe hørte de en lyd "Kwak Kwak". Arim sagde "Det er en ugle!!" Igen måtte de andre rette Arim og konstatere, at de denne gang havde spottet en and. Smeden fandt sin sniperriffel. Landsbylægen sin elefantriffel, Jake fandt sin samlers riffel og Arim havde medbragt sin rustne bøsse. Der lød 4 skud. Anden faldt til jorden og Arim hoppede op i smerte. Han havde skudt sig selv i foden. Landbylægen gav Arim forbinding på, imens smeden og Jake hentede byttet - en stor fed saftig and. Nu var de klar til at fejre Mortens Aften ved byfesten.

De 4 red hjemad til Wansbury - hvor de nu kunne fejre det med en stor fed and, og en lille sjus til landsbylægen, Jake, Arim og smeden. Og dagen i morgen betyder med garanti en tur i hegnet.

Men Mortens Aften - Den blev fejret med maner.

country lady

Guest
Det er nu nogle måneder siden De Funt friede til mig, Country Lady, her i High Chapparell, og vi havde et forrygende bryllup i byen med alle byens indbyggere med til bords. Nu har jeg besluttet at vi skal invitere alle der var med til brylluppet, samt de mange nye indbyggere byen har fået siden, til Mortens aften i det fine hus De Funt byggede til os. Til det skal der bruges en ordentlig kæmpe af en and, så jeg sendte min ærede husbond på andejagt i den nærliggende flod. Jeg fortalte ham at han ikke skulle våge at vise sig igen uden vestens største and……så jeg ventede og ventede. Der gik helt til her til morgen før jeg så ham igen, ganske kold og forhutlet, men med den flotteste og største and i mands minde. Historien om præcis hvordan den blev fanget må I få af ham, men i aften er det muligt for mig at servere dejlig andesteg for alle byens indbyggere. Dog skal jeg advare om at tygge varsomt, for jeg er ikke sikker på at jeg har fået alle haglene ud.
Vel mødt alle sammen :no:

DeletedUser1343

Guest
Mange tak til alle jer der har delt jeres ande-jagter med os!
God Mortens aften til alle, vi ses igen i morgen til kåringen af vinderen :)

DeletedUser1343

Guest
Efter lang og svær overvejelse og heftige debatter er vi kommet frem til en vinder.

Der var en meget kort men god historie, både Kalle Anka og kalkuner der bare var en and, ung kærlighed på afveje og utraditionelle måder at fylde fryseren, skuffende besøg ved naboen og flade ænder..eller var de det?, magiske skruenøgler og specialtrænede kaniner, jagt på kamelryg og bazooka uheld, vi hørte om damernes ven Arim og en stor fest i High Chapparelle.

Tak til jer alle! Vi er meget imponeret over jeres fantasi og glade for jeres deltagelse! :)

Men vinderen af 400 guldklumper og titlen som "Årets andejæger 2013" bliver....isi
Den specielle måde at fortælle din historie og det at den simpelthen var så sjov..vi elskede alle de uheld der var på vejen..gør den helt unik. TILLYKKE!

Vi har også trukket lod mellem de andre der har glædet os med deres historier og de to der hver får 150 guldklumper hver bliver:
albrechtslund & Esmaralda

Tak igen til jer alle for at lege med! Det var en fornøjelse at læse jeres historier og at I havde lyst til at være med :)

DeletedUser1153

Guest
Tillykke til vinderne. Jeg er sikker på, at det er de rigtige man har valgt. Jeg syntes også specielt godt om isi's.:p