Nyhed Ny verden Dakota

Tråd i 'The Western Star' startet af Foaly, 26. Sept 2017.

Del siden

1. Foaly

Foaly Community Manager Teammedlem

Antal 'synes om' modtaget:
    2
    Howdy alle :)

Det er med stor glæde at jeg kan annoncere at Dakota slår dørene op den 17. oktober 2017. Dette bliver en helt ny verden som man ikke kan migrere til!
    Udover det er der ikke nogen overraskelser i indstillingerne. Det er de samme som på Colorado!

I forbindelse med opstarten af Dakota vil verden 4, Arizona og Briscoe lukke som annonceret af Liam i forbindelse med åbningen af Colorado! Vi skal derfor henstille til at de sidste som endnu ikke har fået migreret får dette gjort INDEN disse verdener lukker!

Jeg vil skrive i denne tråd så hurtigt som muligt efter at verdenen er åbnet.

Jeres The West hold!

2. Maltese

Maltese Medlem

8
    Det er da simpelthen det mest åndsvage INNO nogensinde har lavet :mad: Vi fik den nye verden Colorado og de 3 gamle verdener bliver lukket for at samle folk et sted. For at få en verden hvor der var flere spillere og så åbner i endnu en ny verden, så folk igen kan blive spredt og sidde og glo på forskellige verdener. I må sgu da snart indse at DK er for lille til at der kan være mere end en verden. Jeg håber virkelig at folk boykotter Dakota. Fandme tåbeligt :mad:

dklala, Mastiffen og Camolle synes om dette.
  3. Camolle

Camolle Medlem

3
    Foaly det er rigtig skidt det her :( Det vil ødelægge Colorado.... igen blir serveren splittet op, og vi er ikke nok danskere til at fylde bare en verden op. Jeg er ked af og sige det, men det her blir rigtig rigtig skidt. Selfølgelig skal man have en JA hat på, men det her er virkelig en dårlig ide.

dklala og Mastiffen synes om dette.
  4. jespil75

jespil75 Nyt medlem

2
    Undskyld mig men det er da helt hen i vejret, vi har pt en verden der ikke er særlig aktiv i forvejen så jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide bevæggrunden for at der skal en ny til???
    Godnat INNO!!!!!

5. Jacob12

Jacob12 Nyt medlem

0
    Colorado er jo aldrig blevet den succes, som man håbede på, da man startede den. Jeg aner ikke, hvordan vi skal komme videre herfra, men det kunne da nok have været sundt og diskutere inden man satte den nye server op. Spillet er ikke noget, hvor man tiltrækker ret mange nye udefra, så brug tiden på at holde fast i dem i har i forvejen.

6. Celtics

Celtics Medlem

3
    Ja man tænker om der er nogen fra Innogames der spiller The West .... Som alle der spiller i Dk kan se er vi et for lille land til mere end en verden, ja selv en kan ikke vi ikke holde liv i.

For mange er det blevet mere et social spil ,hvor man mere chatter med dem man har kendt i mange år gennem The West. Jeg kan ikke forstår at Innogames ikke har en ansat til bare at lave en masse opgaver hele tiden samt finde på nye ideer, for
    på den måde vil man få mere aktivitet i The West ,samt måske få flere nye spiller til spillet.. Der er jo ikke meget ved at spille på en verden hvor vi ikke kan samle over 40 til en fortkamp når man på de engelske kan samle 260 næsten hver gang . Derfor synes jeg man skal arbejde på at folk får lov til at flytte deres figur til de engelske server ,hvis ikke der er kommet mere liv her indenfor 1 år.

7. Foaly

2
    Jeg skal forsøge at klarlægge baggrunden for at åben en ny verden hvor alle starter helt forfra.

Jeg blev kontaktet af min chef kort efter at jeg var blevet spurgt om jeg ville tage jobbet nu Liam ikke var her mere. På det tidspunkt har jeg ikke selv spillet i flere år og jeg må indrømme at jeg derfor var (og stadig er) på lidt usikker grund mht hvad I spillere gerne vil. Så da jeg blev spurgt om jeg syntes det var en god ide med en ny verden, hvor man kunne starte helt om, sideløbende med en verden hvor alle de "gamle hanelefanter" dominerer, så syntes jeg det lød som en god ide baseret på erfaring, mavefornemmelse og hvad jeg selv som spiller finder godt.

1. Fordelen ved en helt ny verden er at alle kan starte om og være lige. Der er ikke vildt langt imellem dem man kan duellere og ham eller hende den trals på 20 niveauer over en (Fx niveau 120 vs niveau 140) tager ikke flere måneder at komme på niveau med eller for den sags skyld at han eller hun kommer så højt over en i duelniveau at man kan få fred, hvis man ikke selv er til dueller. For mig som spiller er duellerne og den dynamik der skabes igennem det en stor del af spillet.

2. Selvom det har været en dejlig velkommen tilbage til spillet, så finder jeg det selv svært at finde rundt på samme måde som jeg plejer. Både mht rygter, gammelt nag og hvem de "gode" er som man skal holde sig venner med. Ja måske er min karakter endt i den helt forkerte by. Hvem ved :p Udover det føler jeg at priserne på de forskellige genstande er helt ude af proportioner og jeg kan slet slet ikke være med. Det virker som om alle har adskillige millioner på kontoen og altid 50.000$ flere til at overbyde mig med når der er noget jeg gerne vil have. Så længe det er almindelige ting kan jeg sagtens finde flinke mennesker, der vil sælge, men jeg er som tilbagevendt får helt ude af feltet for at købe de "seje" ting. Det er vel og mærket uanset om det er ridedyr, sadler, våben eller niveau 600 opskrifter. Jeg så også en nævne på et tidspunkt at tingene var meget billigere på andre servere. Set i det lys er det både godt og skidt at alle er samlet på Colorado. Der flyder i bogstaveligste forstand med dollarmilllionærer. Jeg føler ikke det er en fordel for motivationen. I hvert fald ikke set med mine spillerøjne.

3. Selvfølgelig rammer I også hovedet på sømmet med adskillige af jeres pointer. Det vil være et stort fejlskud ikke kun fra min side, men også fra min chefs side, hvis det spreder spillerne for meget og virker demotiverende med 2 servere. Men det kan en server også være for nogen. Nogle spillere kan bedst lide en hyggeserver, hvor der ikke sker alt for meget, og de er sjældent dem der giver deres mening til kende. Disse skal jeg også forsøge at holde for øje. Uanset det, så siger min erfaring mig at en ny server slet ikke nødvendigvis er noget skidt. Det er vel omkring 1½ år siden at Forge of Empires åbnede deres 4. verden efter ellers at have været stoppet på 3 verdener og fastholdt det i flere år. Trods pessimismen fra spillerne og tvivlen fra support teamet, så blev det en succes. Der var en stor del som faktisk havde savnet muligheden for netop at kunne spille med fra start af en server. En stor del opgav ikke deres gamle konti og de gamle verdener blev således ikke affolket som der var frygt for. Naturligvis er vi ikke Forge of Empires, men vi er sammenlignelige på ret mange punkter.

Jeg håber det skaber lidt klarhed over hvorfor jeg har sagt ja til at åbne den nye verden, men jeg er naturligvis åben for forslag og jeg vil naturligvis tage jeres bekymringer med i betragtning til min chef. Vi vil naturligvis også have et vidst øje til at selv hvis vi skulle omgøre beslutningen, så er der muligvis et andet segment af vores spillere der vil blive skuffede.

8. olga

olga Medlem

3
    Det bliver uden mig. Jeg er færdig med tw- dk. Jeg kan ikke se hvad det er der er ændret som gør det relevant med en ny verden.Tiden er løbet fra TW. Inno har spundet så meget guld på spillet at der ikke er mere spil tilbage.
    Muligt jeg ville gide lidt igen hvis dk lukkede og man kunne flytte sin spilder til .net. Med mindre INNO får rettet op på nogle af de ting vi har fortalt ødelægger spillet - så starter jeg ikke på en til ny server.
    Det de har fået ud af deres møde at håndtere det her spil på - og her snakker jeg ikke om Liam, jeg kender ikke dem ny CM. Er at hver gang jeg ser på et nyt spil - tjekker jeg lige om det er et INNO games spil - er det det, så lader jeg bare være.
    Vi ved fra de andre gange der er startet nye verdener at der ikke rigtigt kommer nye spillere til. Det er stort set de samme som allerede spiller. De vil slå sig sammen med de samme spillere, lave byer med de samme navne - lave de samme alliancer. Den eksisterende verden vil dø helt ud. Ja den er allerede død. Jeg kan også forudse at en masse spillere når de er kommet lidt op i level som nu - alle vil bygge kirke så de kan stige i level hurtigt- hvilket igen vil få alle de mere sociale aspekter af spillet til at dø.

Sidst ændret: 28. Sept 2017
    dklala synes om dette.
  9. Jane the Convict

Jane the Convict Medlem

1
    1.: Under forudsætning af at ALLE starter samtidigt.
    2.: Nu ved jeg ikke hvor længe du har været væk, men intet er "som det plejer" - især hvis "plejer" lå år tilbage. Jeg tror ikke gammelt nag osv. vil filtreres fra på vej ind i en ny TW-verden. Priserne på de "seje" ting er høje fordi det er noget man betaler RIGTIGE MENNESKE PENGE for - og at det nu er muligt at opgradere tøjet kan man sælge selv "seje" hatte og tørklæder, som før blot blev foræret væk eller smidt til handleren - nej, intet er "som det plejer". Og jeg synes det sidste argument med, at det flyder med dollarmillionærer er fuldstændig skudt ved siden af. Du opbygger en pengekonto på præcis samme måde, som du opbygger erfaring osv. Ved at lave opgaver osv i spillet - ikke ved at holde en lang pause og komme tilbage igen ;)
    3.: En ny dansk server ER noget skidt. Grunden til vi bad om at samles var for at være SAMLET!!! Hvordan fanden kan det misforstås????? Og så er jeg da forøvrigt fløjtende ligeglad med hvordan det går på FoE - politiskolen skulle i hvertfald have været stoppet efter den første!

Som du nok har gættet er jeg enig med alle de andre spillere, skønt jeg er een af dem der faktisk godt kan lide en hyggeserver - men jeg er sgu ikke tavs :D

10. olga

olga Medlem

3
    Jeg er nogen gange længe om at tiøren falder - men ja ok- her har vi forklaringen på at Liam blev sat fra jobbet, han har helt sikkert sagt nej, da han er klar over at der ikke er spillere til det mere i dk. Det er helt hen i vejret at lokke folk til at bruge endnu flere penge på det her spil på en til ny server. Hvor der næppe vil komme mere end 100- 200 spillere.
    Jeg tror du har været for længe væk Foley - det er vel 6 år siden der var basis for at starte nye servere på tw-dk.
    Det er tiden til at lukke helt og lade folk flytte til ,net - med mindre der sker noget helt usædvanligt som kan lokke 1000 spillere eller mere til tw. Så skulle BB reparere, så det bliver et spil igen i stedet for en penge maskine.

Det med de mange dollar i spillet kan jeg ikke lige få øje på. De fleste aktive spillere bruger deres dollars på -Julesalget, på at ændre skills, på at opgradere ting.
    Og Jane har helt ret - ting folk har betalt IRL penge for er dyre. Der er efterhånden ikke mange af de ting i omløb. Og det skyldes :
    Færre og færre bruger guld på en server de godt kan se har alt for få spillere.
    Dem der har ekstra ting vælger tit at opgradere dem, og så kan de ikke sælges.

Når nået er svært at skaffe stiger prisen sjovt nok.

Alle de ting som kan købes i butikker koster jo rent faktisk mindre end købsprisen på markedet.
    På en ny server vil der være endnu mindre ting i omløb og derfor vil priserne forholdsmæssigt blive endnu højere, det meste ser aldrig markedet men bliver handlet direkte imellem sælger og køber.

Det er mange år siden at der var lige vilkår i TW - det har Inno sørget for. At lave et spil er ikke længere deres mål - de vil bare tjene penge.

Hvis 2 fodboldhold skal spille og det ene ved at betale penge kan få lov til at stå tættere på målet hvis de betaler, og endda få et ekstra skud hver gang de har en score chance, ja så vil mange sjovt nok takke ja til det. Sådan er det også med spillere i et computerspil. Men spillet er jo ødelagt så,- der er ikke meget sjov ved det i længden.

Det vil ikke ændre sig på en ny server, dem der bruger meget guld har en stor fordel frem for dem som ikke bruger guld. Med nogen ting som antal job i kø og energi er det bare en bekvemmelighed, men med mange andre ting så ødelægger alle de guld fordele altså spillet. Grænsen for hvad spillet kan bære er overskredet mange gange.
    Og nej det er ikke spillernes skyld - det er spil designeren og Inno games dem der presser på for at presse citronen (os spillere) for penge.
    Når spillet er kedeligt ja så vælger folk sjovt nok andre spil. Mange af dem som er tilbage er der af gammel vane og for at holde kontakten til folk de har snakket med og kendt gennem spillet i rigtigt mange år.

Sidst ændret: 6. Okt 2017
    dklala synes om dette.
  11. Foaly

2
    Jeg tager jeres feedback med til min chef og tager formentlig en snak med hende på mandag.

12. dklala

dklala Medlem

1
    samme svar som jer andre... :p
    En ny server bliver uden dklala, har også brugt mine penge på spillet selv om jeg har kunne holde mig til de mindre beløb men stadig.
    Har ikke lyst at starte igen..

Mastiffen synes om dette.
  13. Foaly

2
    Denne verden er nu åben.

14. jespil75

jespil75 Nyt medlem

2
    Måske i skulle skynde jer at starte en tredje verden osse for så er vi på det antal vi kom fra (Arizona,Brisco og V4) :-(

15. Maltese

Maltese Medlem

8
    Det er alligevel en gåde hvorfor man overhovedet gider at skrive noget i dette forum. I lytter jo ikke en skid til den feedback i får fra os spillere. Luk nu den rådne verden igen og få gang i Colorado i stedet for. Brug dog den indvendige side af hovedet :mad:

Mastiffen og jespil75 synes om dette.
  16. PESOE

PESOE Medlem

1
    Som så mange har skrevet, er en ny dansk server nok ikke det mest geniale træk man har foretaget. Måske kunne man få noget fornuftigt ud af en fælles nordisk server, hvor spillerunderlaget ville være af en passende størrelse. Men det er nok ikke en mulighed. Jeg holder selv kun min avartar i live i håb om at der på et tidspunkt vil ske noget positivt.Men jeg er nok for naiv o_O

17. Mastiffen

Mastiffen Medlem

0
    Du er ihvertfald savnet som en aktiv spiller. Du bragte noget med sig i spillet som er en mangevare nu. Godt humør og altid positiv.

18. Maltese

Maltese Medlem

8
    Hold op hvor var det en fed ide med den nye verden, aldrig før har der været så dødt inde på den gamle verden, som der er nu. Nå men det er vel på sin plads at sige tak og tillykke, fordi du egenhændigt har givet nådestødet til spillet. Jeg er kommet til det punkt at jeg ikke gider mere, det bliver kun til et par hurtige login om dagen for at sætte job i kø og inden længe trækker jeg stikket helt, for det er da virkelig dødens pølse :(