September Måned

MNNielsen

Community Manager The WestDK
Team medlemmer
Ja så kom den pludseligt over os, september måned. Snart er sommerens solskinstimer blot et minde, og nu kommer der regn og rusk *suk*, men hvad skal man så fordrive tiden med når strandture, is og solbadning ikke er muligt? Jo man kigger da ind på The West ;-) Lige om lidt er der en ny begivenhed på trapperne, og her i lille DK fortsætter vi med Foaly kampe og eventyr aftner.

Vi kører lidt tid endnu med både Gonzales sættet samt El Gringo sættet. Men så snart alle Gonzales delene er nået igennem skifter vi over til Flint Eastwood sættet.

I denne måned tager jeg på ferie (ja igen) denne gang med hele den pukkelryggede, men jeg efterlader serveren som sidst i trygge hænder på et meget kompetent medlem af .net teamet, og ellers er der stadig den sædvanlige supporter på pinden :) så ved spørgsmål skal i nok få svar.

a04d8bd8c075c706e3ba71f5fd698194.png
Sådan er planen for September måned.

E= Eventyr
F = Fortkamp

Eventyr aftnerne:
Foregår mellem 19-21 - alle kampe der udspilles i denne goldilock zone tælles med

Jeg har her ridset deltagelses reglerne op, men ikke begrænset hertil:
  1. I skal blot åbne multiplayer vinduet og vælge eventyr, følg evt., denne guide til at komme godt igang.
  2. Hvis du deltager mindst en gang i et eventyr under begivenheden giver The-West holdet muligheden for at vinde en del af et hemmeligt sæt hat, hals, bælte, bukser, frakke, produkt eller sko ved lodtrækning. Alle dele er oppe til lodtrækning 1. gang! Derudover er der 25 bonds per eventyraften man har deltaget i i løbet af måneden til ALLE!
  3. Vi deler også en sætgenstand ud til den der deltager i flest eventyr for hver eventyr aften! Hvis der er flere trækkes der lod :eek: (Hest første aften, Nærkampsvåben anden aften, Afstandsvåben tredje aften, samt geværet den fjerde aften.
  4. Der er også præmier til dem der deltager i flest eventyr for hele måneden! Altså samlet set over de 4 aftener. Følgende gives til vinderne: Nummer 1 1100 nuggets, nummer 2 600 nuggets, nummer 3 300 nuggets.
  5. Deltager man på flere verdener med sin karakter, så får man deltagelses præmie (Bonds) på hver verden, imens der i genstandskapløbet bliver talt samlet for alle verdener. Genstandspræmien gives til den server man ønsker, ved en PB til undertegnede.

Alt i alt er der et helt sæt på højkant, hvoraf det er muligt at vinde op til 5 genstande, 100 bonds samt 1100 Guldklumper

Fortkamp:
Kæmp og overvind Foalyerne, og få her muligheden for at erhverve dig en del af vores serveres nye fortkamp præmie sæt.

Mr ivan lee clif

Nyt medlem
Hvad med for en gangs skyld at man skal vinde flest eventyr, det er ikke alle der har en afbryderknap :confused:og hurtigt komme med i nyt spil.
Det er da også mest fair at den der vinder flest vinder:rolleyes:

MNNielsen

Team medlemmer
Hvad med for en gangs skyld at man skal vinde flest eventyr, det er ikke alle der har en afbryderknap :confused:og hurtigt komme med i nyt spil.
Det er da også mest fair at den der vinder flest vinder:rolleyes:
Sysemet er desværre ikke godt nok til at sætte fair hold, og sørge for at alle har lige chance for at komme med, som det egentligt burde være - det sætter holdene ud fra forskellige kriterier, derfor er det ikke en fair mulighed med flest eventyr

Klimatossen

Nyt medlem
Der er så mange ting ved eventyr spillet der ikke er fair, nogle kan sætte de træk de vil lave i næste runde i kø, ingen nævnt! ingen glemt!, så de er den først til at få udført deres træk, det burde være lige for alle, men det er det ikke! Som jeg ser det er det også tilfældigheder hvor hurtigt du kan forlade et eventyr, jeg har aldrig brugt en afbryder knap til at stoppe et eventyr spil, jeg ved ikke om man kan kommer hurtigter ud af det, selvom jeg er en af dem der har fået spillet flest spil. For mig at se er det meget tilfældigt hvornår et nyt spil starter efter man er færdig med det spil man lige har spillet, der har jeg da været heldig mange gange at gå fra den ene til det andet spil og nogle gange vente 10 min eller mere på at det næste starter, som man kommer med i.

Hvis det skal laves fair, så skal alle ha adgang til at vælge det samme udstyr til eventyret og så skal det være uafhængig af niveau og alle skal ha lige adgang til at være med til eventyret. Det kommer nok ikke til at ske, da det så er ligegyldigt med det udstyr du har og hvorfor så bruge guldklumper på bedre udstyr til eventyr. Hvilket nok vil medføre mere lige spil og det mindre penge til dem bag spillet og da det er os der skal betale for at holde spillet kørerne, så skal der være forskel på hvor godt udstyr man har, så der er nogle der vil være bruge penge på spillet, så fair bliver det nok aldrig!

MNNielsen

Team medlemmer
Der er så mange ting ved eventyr spillet der ikke er fair, nogle kan sætte de træk de vil lave i næste runde i kø, ingen nævnt! ingen glemt!, så de er den først til at få udført deres træk, det burde være lige for alle, men det er det ikke! Som jeg ser det er det også tilfældigheder hvor hurtigt du kan forlade et eventyr, jeg har aldrig brugt en afbryder knap til at stoppe et eventyr spil, jeg ved ikke om man kan kommer hurtigter ud af det, selvom jeg er en af dem der har fået spillet flest spil. For mig at se er det meget tilfældigt hvornår et nyt spil starter efter man er færdig med det spil man lige har spillet, der har jeg da været heldig mange gange at gå fra den ene til det andet spil og nogle gange vente 10 min eller mere på at det næste starter, som man kommer med i.

Hvis det skal laves fair, så skal alle ha adgang til at vælge det samme udstyr til eventyret og så skal det være uafhængig af niveau og alle skal ha lige adgang til at være med til eventyret. Det kommer nok ikke til at ske, da det så er ligegyldigt med det udstyr du har og hvorfor så bruge guldklumper på bedre udstyr til eventyr. Hvilket nok vil medføre mere lige spil og det mindre penge til dem bag spillet og da det er os der skal betale for at holde spillet kørerne, så skal der være forskel på hvor godt udstyr man har, så der er nogle der vil være bruge penge på spillet, så fair bliver det nok aldrig!
Kan kun give dig ret - og det er ulemperne ved at spille et spil, som grundlæggende er gratis at spille,
Hvis man vil have servere som 'spiller' og fungerer, nogle, der kan hjælpe (selvom de fleste af os arbejder gratis) samt et spil, som er dynamisk, så giver det mening at de, som betaler for dette ved køb, af her nuggets, også får andre fordele fx ved køb af udstyr som ikke er drop-items. Og ja det giver nogle en fordel i fx eventyr, men det er i bund og grund de markedskræfter vi er oppe imod alle sammen.
Ja, scriptet bliver udviklet hele tiden (igen er der nogen, som skal have penge for det), og det kunne være opbygget på en anden måde, men det er det vi har at arbejde med her og nu - og jeg synes selv (men tager gerne imod inputs) at den måde konkurrencen er opbygget på med lodtrækning er den mest fair, af de muligheder, der er til rådighed i skrivende stund - bare du har været med en enkelt aften, så har du et lod, har du været med 4 aftner, så har du 4 lodder, og derefter lodtrækning.

Leifotto

Medlem
Sysemet er desværre ikke godt nok til at sætte fair hold, og sørge for at alle har lige chance for at komme med, som det egentligt burde være - det sætter holdene ud fra forskellige kriterier, derfor er det ikke en fair mulighed med flest eventyr
Jeg ved ikke hvilke kriterier holdene bliver sat efter, de bliver i hvert fald ikke sat efter tur "her mener jeg du er for eks. nr. 3 i køen, men bliver sprunget over alligevel fordi du ikke lige passer til kriterierne"

Skulde være sådan, den første der melder sig til eventyr er på det ene hold, den næste på det andet hold osv.
Det vil give nogle meget forskellige hold, blandet med både store og små lev. "måske ikke fair men retfærdigt" o_O;)

Klimatossen

Nyt medlem
Jeg synes næste hver gang der er eventyr aften at man hører om nogle der stå i kø i 20-30 min for at få lov til at spille med og det synes jeg sku ikke er i orden! Hvorfor laver i det ikke sådan at det er først til mølle, til eventyr aftener, så der det da mere fair for alle og især dem der ellers bliver valgt fra pga de ikke lever op til de kriteri i har sat op. Det vil da være meget mere fair for alle. Ja, holderne bliver måske ikke så fair, fordi der kan være rigtig stor forskel på level, men det mener jeg er en lille prise at betale for at mange flere gider at bruge deres aften på at være med!!!

MNNielsen

Team medlemmer
Jeg kan kun give jer ret, og jeg har gjort dem i udviklingen opmærksomme på det, normalt er det ikke en ting man vil lægge mærke til, men ved at vi er så få her på DK serverne springer det meget i øjnene :)
Jeg kan kun dele dette link til jer - læs under 'getting started' https://wiki.the-west.net/wiki/Adventures, valgt udstyr har dog også en finger med i spillet.